eerste dag... - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu eerste dag... - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu

eerste dag...

Blijf op de hoogte en volg Elise

06 Juli 2015 | Swaziland, Ezulwini

Vandaag was een vermoeiende dag. Allereerst de vluchten... De vlucht naar Frankfurt was een lastige vlucht met veel turbulentie. Aangekomen in Frankfurt heb ik wat gegeten en ben dan naar de gate gegaan. Ik had 4u tijd tussen de 2 vluchten en dat was niet zo goed voor mij. Hierdoor had ik teveel tijd om na te denken en werd ik niet goed. Normaal zat ik aan het raam, maar ik heb gewisseld met de mensen naast mij. Wat een vriendelijke Zuid-Afrikaners. Ze stelden voor om tijdens de vlucht mijn ouders te zijn en hebben hun telefoonnummers gegeven voor als er iets zou zijn. Ik mag hen altijd bellen. Bedankt Jean en Henning!
Aangekomen in Johannesburg moest ik mijn koffer halen. Opnieuw stress, want stel dat ze er niet bij zou zijn, net als vorige keer. Gelukkig kwam ze als een van de laatste toch van de band. In de aankomsthal zou ik opgewacht worden door iemand van de organisatie. Ik vond de persoon niet en heb dan maar naar mama gebeld. Terwijl zij belde met de organisatie liep ik voor de zoveelste keerweer een rondje en vond hem uiteindelijk. Hij bracht me naar het busje waar al 3 andere mensen in zaten. Zij stelden zichzelf voor en vertelden dat we naar een parking in de buurt reden en daar moesten wachten op de volgende aankomst. Dat hebben we in totaal nog 4 keer gedaan. Rond half 2 konden we dan uiteindelijk vertrekken naar Swaziland, waar we de eerste nachten zouden doorbrengen, voor we naar het Krugerpark gaan.
Na een tussenstop om even naar het toilette gaan en wat problemen aan de grens, zijn we uiteindelijk rond 18u aangekomen in de lodge. Hier werden we verdeeld in de kamers. Ik slaap samen met de 2 jongens van de groep, geen enkelprobleem, want het is maar voor te slapen. Vanavond hebben we spaghetti gegeten en hebben we elkaar nog wat beter leren kennen. We zitten met 2 Engelse jongens, 2 Nederlandse meisjes, 1 Duits meisje, 1 Zwitsers meisje, 1 Italiaans meisje en een mama en haar 6-jarig zoontje uit Engeland. Binnen een paar dagen komt er nog een Nederlands meisje, maar haar papieren waren niet in orde en ze mocht dus niet vertrekken in Nederland.
Slaapwel!

  • 07 Juli 2015 - 11:26

    Mama:

    Ziedewel, ik wist wel dat het zou lukken!!! Gelukkig is je koffer deze keer wel aangekomen! Misschien moet je Jean en Henning even laten weten dat alles in orde is. ;)
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Maak je nu maar niet teveel zorgen en geniet, geniet, geniet! Voor je 't weet sta je weer op Belgische bodem en gaat het leven weer zijn gewone gangetje.

    Dikke kus!
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Hey, Ik ga een hele maand op reis met Activity International. Hier kan je mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 3838

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Back to Afrika

Landen bezocht: