Kruger - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu Kruger - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu

Kruger

Blijf op de hoogte en volg Elise

12 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Malelane

We zijn neg terug uit Kruger National park. Zoals ik al dacht was er geen internet, dus dit wordt een samenvatting van de voorbije 4 dagen.

Woensdag zijn we rond 9u vertrokken. Ik dacht dat we maar 2u moesten rijden, maar dat had ik duidelijk verkeerd begrepen. Na enkele tussenstops en het oppikken van 2 Zweden, komen we rond 14u eindelijk aan in het park. Vandaag gaan niet echt meer op zoek naar dieren, maar vrij rechtstreeks naar het kamp. We komen enkele dieren tegen, maar zijn vrij moe en willen graag naar het kamp. Onze tenten staan wat afgezonderd van de huisjes, dus hebben wat privacy. ’s avonds genieten we nog even van het kampvuur en kruipen daarna in onze tent.
De volgende morgen zijn we rond half 6 opgestaan om rond 6u te vertrekken op safari. Ontbijten doen we na enkele uren op een picknickplek in het park. Ook de lunch is in het park zelf. Pas rond 18u komen we terug aan in het park waar onze gidsen het avondeten klaarmaken. Vandaag hebben we veel dieren gezien: veel olifanten met kalfjes, zebra’s, giraffen, een neushoorn in de verte, impala’s,... We waren een beetje teleurgesteld dat we geen leeuw hadden gezien of andere katten, maar wanneer we bijna aan het kamp zijn, zien we ineens veel auto’s stilstaan. Blijkt dat er een leeuw op de weg loopt. Wanneer we eindelijk tot bij hem raken, trekken we enkele foto’s maar moeten al vrij snel weer doorrijden, want anders is het kamp gesloten.
De volgende dag was weer een vroege ochtend. Opnieuw om half 6 opstaan en om 6u vertrekken. Onze gids Mpo was ervan overtuigd dat we katten zouden zien, maar ook vandaag geen katten. De toer was niet heel productief, want we hebben niet veel gezien. Na het ontbijt in het kamp, genieten we wat van het mooie weer en gaan niet meer op tocht. Wanneer we op het terras van het restaurant zitten, blijkt dat er een luipaard aan de overkant op het strand loopt. Net op tijd voor een foto!☺ Om 16u worden we opgepikt voor de sunsetdrive. Het was heel leuk, ook al hebben we niet heel veel dieren gezien. We mochten zelf schijnen met spots en zoeken naar dieren, maar vaak zagen we enkel ogen en konden we niet zien welk dier het was.
Zaterdagochtend moest ik al om half 5 opstaan, want om 5u ging ik met enkele anderen op ochtendwandeling om dieren te spotten. Het is best wel eng, want beide gidsen lopen vooraan (je loopt altijd in het gevaar,het komt niet langs achter), maar toch blijf je in het begin telkens naar achter kijken. Na het spotten van enkele olifanten op afstand, enkele gnoes en nog wat kleine dieren, keren we terug naar het kamp. Samen met enkele andere blijf ik in het kamp en genieten nog wat van het kamp. We hebben het ondertussen wel een beetje gehad met het spotten.
Deze morgen zijn we om 9u opnieuw naar Swaziland vertrokken. Hier hebben we het nieuwe Nederlandse meisje leren kennen en genieten nu een beetje van de rusten het internet.

• 12 Juli 2015 - 23:21

Mama:

Super! Maar wanneer was dat dan met Pumba? Lees daar niks van? X

• 13 Juli 2015 - 07:30

Elise Vanderheyden:

Oeps, dat ben ik vergeten te schrijven...
    De laatste dag toen we naar Swaziland reden, zagen we nog een groep leeuwen liggen op een rots. Op het moment dat we verder wilden rijden, schoot 1 van de leeuwinnen in actie. Ze liep achter Pumba, maar miste en Pumba kon ontsnappen. Blijkbaar kunnen zij wel vaker ontsnappen, omdat ze snel kunnen lopen en draaien...

• 13 Juli 2015 - 17:54

Leo Michiels:

Geniet ervan. Ikzelf ga niet zo ver om één leeuw te zien. In onze zoo zitten er meer.
    In ieder geval, maak er iets uniek van. De tijd zal te rap voorbij zijn.