namuhla sportdag - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu namuhla sportdag - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Elise Vanderheyden - WaarBenJij.nu

namuhla sportdag

Blijf op de hoogte en volg Elise

14 Juli 2015 | Swaziland, Ezulwini

Sanibonani!
Vandaag was onze eerste dag in de school. Om 8u15 ging Behlule met Yazmin en mij mee met de bus. Onze eerste busrit duurde heel lang, want hij bleef heel vaak staan wachten op passagiers die niet kwamen. We moeten ’s morgens ook vragen of hij naar Malane (of zoiets) gaat, want anders rijden we verkeerd. Nadien moeten we overstappen op een heel gammel busje dat bijna uiteen valt. Dat busje brengt ons tot vlak voor de NCP (National Care Point). We zijn nog niet zeker of we elke dag met de bus gaan of met de taxi, want we zijn bijna een uur onderweg geweest. We kwamen aan en de juf begon meteen met liedjes zingen samen met de kinderen. We deden vrolijk mee, totdat Steven aankwam om te beginnen met de sportdag. We hebben heel veel gedanst en gezongen en enkele loopspelletjes gespeeld. De kinderen kregen een warm ontbijt en nadien hebben we nog wat met de kinderen gespeeld. Nadien moesten we met de busjes ook terug. Enkele kinderen kwamen met ons mee naar de bus. Ze nemen dus normaal alleen de bus, zonder begeleiding. (3jaar oud!!)
In de namiddag hebben we in de lodge nog een les Siswati geleerd. Het is ontzettend moeilijk, want soms komt er een klikklank in en die kunnen we heel moeilijk uitspreken. Morgen gaan we terug naar de school en zullen we waarschijnlijk les moeten geven, maar we weten niet waarover, want de juf heeft ons niets verteld...
Usale khale!

  • 14 Juli 2015 - 23:52

    Mama:

    Schitterend! Do it just the african way: take it easy! Don't worry, be happy!!!

  • 23 Juli 2015 - 17:39

    Hanne:

    Hey nichtje!
    Super leuk dat jij ook een blog hebt! Zo kan ik n

  • 23 Juli 2015 - 17:42

    Hanne:

    Oeps dat verzend hier blijkbaar al ;D
    Ik wou zeggen dat het fijn is, dat ik nu na men kamp verder kan lezen wat je daar doet!
    Want het meeste las ik op men kaartjes hè!
    Het was zo fijn om elke dag post te hebben! Waarvoor dus echt dank hha :D Ik heb er veel jaloers gemaakt! Ik zou zeggen geniet nog van je reis en ik ga zeker proberen je blog verder te volgen! Tot snel dus! Dikke kus! x

  • 26 Juli 2015 - 20:56

    Leo Michiels:

    Elise langs deze weg willen we U van harte een gelukkige verjaardag wensen aanstaande dinsdag op Afrikaanse bodem.Profiteer ervan want dit zul je toch maar éénmaal meemaken in Uw leven. Verder wensen we U nog verder een zeer aangename en leerrijke ervaring. Van harte, Moeke en Vake

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Hey, Ik ga een hele maand op reis met Activity International. Hier kan je mijn reisverslagen lezen.

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 3835

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Back to Afrika

Landen bezocht: